Jestem patriotą!

  • Zajęcia o emocjach do wiersza Dominiki Niemiec

"To moja Polska" 

Tu jest moje miejsce na Ziemi.
Tu jest mój dom i moja rodzina.
To jest moje miasto, moje ulice.
Tu każdy mój dzień się kończy i zaczyna

Znam tu każdy plac, każdy zakątek.
Tu mam kolegów i chodzę do przedszkola.
To miejsce kochać, cenić i szanować
to moja Polaka – patrioty rola.
Wyszukanie w księdze emocji elementów historyjki obrazkowej pasujących do treści wiersza (1. Michał zmienia datę w kalendarzu z 2 na 3 maja, 2.Michał z tatą wywieszają flagę na balkonie, 3.Stoją obaj przed blokiem i podziwiają jak wygląda blok udekorowany flagami), omawianie kolejnych ilustracji, Emocje: Michał i tata są dumni, że są polakami.

Postawienie dziecku zadania do wykonania- Zrób flagę  (rozwijanie pomysłowości, utrwalenie położenia barw na fladze- biały na górze, czerwony na dole)
Naprowadzenie na samodzielne rozwiązanie problemu:
-Co bedzie Ci potrzebne? 
- Jak możemy poradzić sobie gdy nie mamy czerwonego papieru?
-Skąd wziąć patyczek?
Dziecko samodzielnie wykonuje zadanie. Zadanie dla Oskara- Księga zabaw z obrazkami s 64-65







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Słodka wycieczka