Wiem, gdzie Wisła jest na mapie!




  • Praca przy mapie. Doskonalenie umiejętności rozpoznawania oznaczeń na mapie, wskazanie: biegu Wisły (od źródeł do ujścia), biegu Bobru, Warszawy, Szprotawy, gór i morza.
Najpierw rodzic pokazuje omawiając, potem prosi dziecko aby wskazało na mapie wymieniane przez niego miejsca mówiąc:"Sprawdźmy czy dużo udało się Tobie zapamiętać?". Można przy tej okazji zrobić sobie "podróże palcem po mapie" do cioci lub babci, która mieszka daleko. Dzieci bardzo lubią takie zajęcia, zawsze miały dużo pytań i zajęcia przeciągały się.
  • "Budujemy mosty"  

    - Masz już klocki?
    -Mam!
    -Usiądz sobie tam,
    a ja tu - na wprost...            
           zbudujemy most!
           Na tym pierwszym będą tory,
           bo most będzie kolejowy...
            A ten drugi most
            wspaniały!
           Auta będą tu jechały
          i tramwaje. I... co chcesz!
         -A most trzeci?
         -Będzie też!
          po tym trzecim,białym moście
          przyjdą do nas lalki w goście...
          Śliczne lalki-malowanki,
          kolorowe wycinanki!
         O... już idą!
          Patrz!...
         Więc się teraz pobaw z nami,
         a jak będzie czas,
        to dom lalkom zbudujemy,
         dom piękny - jak nasz!
                                        autor: Zofia Bronikowska
Przed przeczytaniem wiersz zadajemy dzieciom pytanie: Po co ludzie budują mosty na rzece? Dzieci odpowiadają wg własnej wiedzy. Po przeczytaniu zachęcamy do zbudowania mostu z klocków.
Zadanie dla Oskara KP4 s12

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Słodka wycieczka