Umiem zachować się podczas ważnych uroczystości


  • Zaproście domowników na swój występ. Możecie zaśpiewać piosenki, których nauczyliście się w przedszkolu, zatańczyć, powiedzieć wierszyk lub zagrać koncert na instrumentach, które zrobiliście wczoraj. Pamiętajcie, aby podczas występów zachowywać się jak prawdziwi artyści na scenie.

  • Mazurek Dąbrowskiego – utrwalenie hymnu.

Pytamy dzieci: Jak się nazywa najważniejsza pieśń w danym kraju? Grana i śpie­wana między innymi przed meczami, na ważnych państwowych uroczystościach. Jeśli dzieci nie wiedzą, Rodzic mówi: hymn. Tłumaczymy dzieciom: Ze względu na szacunek dla kraju, w czasie słu­chania i śpiewania hymnu należy zachowywać się w odpowiedni sposób. Czy wiecie jak? Dzieci podają swoje pomysły. Rodzic nakierowuje dzieci tak, aby móc im powiedzieć o zdjęciu nakrycia gło­wy, staniu na baczność, nierozmawianiu. Dzieci wstają i pokazują prawidłową postawę. Śpiewamy z dziećmi hymn lub włączamy nagranie, dzieci zachowują się w odpowiedni sposób.

  • Zajęcia rozwijające.
Wspieramy dzieci, doskonaląc ich aparat mowy. Proponujemy ćwiczenia: szybkie wymawianie na zmianę głosek ai o, szybkie wymawianie na zmianę głosek i u, cmokanie, parskanie jak koń, szybka zmiana pozycji ust od „ryjka” do szerokiego uśmiechu.
  • Na koniec bajka pt: "Moliki książkowe. Grzeczność i dobre maniery!"
https://vod.tvp.pl/video/moliki-ksiazkowe,grzecznosc-i-dobre-maniery,26957456
oraz film- propozycja "Jak narysować instrumenty muzyczne"

Zadanie dla Oskara KP4 s17

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Słodka wycieczka