W krainie baśni

 1 „Kot w butach” - słuchanie bajki.

https://www.youtube.com/watch?v=mVuLpqDLvE4

• Wytworzenie więzi uczuciowej pomiędzy dzieckiem, a bohaterem bajki.


  • Ilu synów miał młynarz?
  • Co dostał młodszy syn od swego ojca?
  • Czy był z tego zadowolony? Dlaczego?
  • Co umiał robić Kot?
  • O co poprosił Kot?
  • Co zrobił Kot z przedmiotami o które poprosił?
  • Czemu właściciel Kota w Butach topił się w rzece?
  • Kto uratował „młodego człowieka”?
  • Jak Kot przechytrzył wielkiego olbrzyma?
  • Jak został nazwany właściciel Kota w Butach?
  • Jak zakończyła się ta bajka?

2 Zapoznanie z piosenką pt: "Piosenka o bajkach"
• Zapoznanie dzieci z treścią piosenki i melodią,
• Wzbogacenie słownictwa dzieci nowymi pojęciami,
• Budzenie zamiłowania do śpiewu. 
https://www.youtube.com/watch?v=ykQkMNUTAWM

Piosenka o bajkach

Kiedy poznajesz świat
kiedy masz kilka lat,
bajki mądrością są
,
bajki mądrością są.
Słuchać ich zawsze chcesz,
bo dobrze o tym wiesz,
że w nich przygody śpią
że w nich przygody śpią
.

Bajki są właśnie po to
Żeby dzieci z ochotą
Chciały zawsze poznawać je, je, je

Bajki są właśnie po to
Żeby dzieci z ochotą
Chciały zawsze poznawać je, je, je

Każdy z dorosłych był
dzieckiem i chętnie śnił,
w fantazji ruszał świat,
w fantazji ruszał świat.
A dzisiaj dzieciom swym
powtarza prosty rym,
piosenki z dziecięcych lat
,
piosenki z dziecięcych lat.

Bajki są właśnie po to
Żeby dzieci z ochotą
Chciały zawsze poznawać je, je, je

Bajki są właśnie po to
Żeby dzieci z ochotą
Chciały zawsze poznawać je, je, je

„Bądź jak kot” – zabawa ruchowo-ortofoniczna  – dzieci poruszają się po sali w rytmie muzyki. Na umówiony sygnał dzieci zamieniają się w koty – spacerują na czworakach i wydają kocie dźwięki. Zabawę prowadzimy 4-5-krotnie.

4 „Bajki” – zgaduj zgadula, odgadywanie z jakiej bajki pochodzi przedmiot.Dziecko siedzi na dywanie, przed nim stoi "zaczarowane" pudełko, w którym ukryły się bajki. W pudełku ukrywamy przedmioty lub obrazki. Jeśli w pudełku mamy przedmioty to dziecko i za pomocą dotyku odgaduje co to jest za przedmiot, wyjmuje i mówi, z jakiej bajki pochodzi przedmiot.
– czapeczka – Czerwony Kapturek, 
– groch – Królewna na ziarnku grochu,
– mały pantofelek – Kopciuszek, 
– lusterko - Śpiąca Królewna
– but – Kot w butach,
– koszyczek – Czerwony Kapturek 
– lampa – Lampa Alladyna,
– zapałki – Dziewczynka z zapałkami.

5 Słuchowisko "Kopciuszek"

https://www.youtube.com/watch?v=IIbF0FEm6r8


6 Dla chętnych kolorowanki






Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Bawimy się tęczą